Βγαίνουν σεργιάνι οι «Tri»

Μεξικό mextour

Η εθνική ομάδα του Μεξικό κάνει καλοκαιρινά τουρ στις Η.Π.Α., δίνοντας την ευκαιρία στους οπαδούς της να την παρακολουθήσουν από κοντά.

Μία παράδοση που ξεκίνησε το 2002, θέλει την Εθνική ομάδα του Μεξικό να περιοδεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες δίνοντας μία σειρά από φιλικά παιχνίδια. Αν και το ποδόσφαιρο δεν είναι το πιο δημοφιλές άθλημα στις Η.Π.Α., οι οπαδοί του όλο και αυξάνονται με αποτέλεσμα να έχει σκαρφαλώσει αρκετά στις προτιμήσεις των φιλάθλων, ξεπερνώντας ακόμα και το χόκεϊ.

Η περιοδεία γίνεται σε συνεργασία με το United Soccer Marketing (SUM), το οποίο είναι το τμήμα μάρκετινγκ του MLS και είναι υπεύθυνο για την προώθηση της Εθνικής Ομάδας του Μεξικό στις Η.Π.Α.. Το τουρ αυτό έχει σχεδιαστεί για να ικανοποιήσει τους φιλάθλους της εθνικής ομάδας που μένουν μόνιμα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Άλλωστε, στις Η.Π.Α. βρίσκεται ο δεύτερος μεγαλύτερος πληθυσμός ισπανόφωνων παγκοσμίως και είναι άτομα με ρίζες από την Κεντρική και Λατινική Αμερική, περιοχές που το ποδόσφαιρο λατρεύεται. Υπολογίζεται ότι περίπου το ένα τρίτο του πληθυσμού της χώρας θα είναι ισπανόφωνο μέχρι το 2050 και το Μεξικό είναι/θα είναι η χώρα από την οποία κατάγονται οι περισσότεροι από αυτούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά μέσο όρο κόβονται 63.000 εισιτήρια στους καλοκαιρινούς αγώνες των «Tri»!

Γενικότερα, παρατηρούμε πως η προώθηση του ποδοσφαίρου λειτουργεί με εκπληκτικά αποτελέσματα. Περίπου το 49% των φιλάθλων που ερωτήθηκε σε πλαίσια σχετικής έρευνας απάντησε ότι παρακολουθεί αγώνες ποδοσφαίρου, σε μία χώρα που αθλήματα όπως το μπέιζμπολ, το Αμερικάνικο ποδόσφαιρο και το μπάσκετ είναι σταθερά στις πρώτες θέσεις προτίμησης και το ποδόσφαιρο ήταν παραγκωνισμένο. Υπολογίζεται ότι περίπου 18 εκατομμύρια Αμερικάνοι έπαιζαν ποδόσφαιρο το 2020 (πριν τον COVID) και αυτή τη στιγμή περίπου 1.2 εκατομμύρια έφηβοι από 13 έως 17 συμμετέχουν σε κάποια ομάδα ποδοσφαίρου. Δεδομένου του μικρού πληθυσμού των Ευρωπαϊκών χωρών και της συνεχούς αυξανόμενης προσοχής που λαμβάνει το ποδόσφαιρο στις Η.Π.Α. και τη διαφορά στα οικονομικά μεγέθη, δε θα πρέπει να μας κάνει εντύπωση αν τελικά εξελιχθεί η Εθνική ομάδα των Η.Π.Α. σε μία από τις καλύτερες στις επόμενες δεκαετίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, οι Μεξικανοί θα αγωνιστούν σε φιλικά παιχνίδια προετοιμασίας για το Μουντιάλ του Κατάρ εναντίον των Γουατεμάλας, Νιγηρίας, Ουρουγουάης, Ισημερινού και Παραγουάης σε διάφορες περιοχές όπως το Ορλάντο, Άρλινγτον, Τέξας, Γκλεντέιλ, Αριζόνα, Σικάγο και Ατλάντα.

Σε μία εποχή που στην Ευρώπη βλέπουμε το ποδόσφαιρο να μετατρέπεται από ένα άθλημα του λαού σε ένα άθλημα των πλουσίων, με την Ευρωπαϊκή ομοσπονδία να φαίνεται να ενδίδει στην απληστία της, στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, μπουσουλώντας, προσπαθούν να δημιουργήσουν (και το καταφέρνουν) ένα τρίτο κέντρο ποδοσφαίρου, μετά την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική. Έχοντας την τεχνογνωσία στο πώς να συνδυάζουν επιχειρηματικά σχέδια με την αγάπη για το άθλημα, δίνουν μαθήματα στην UEFA, η οποία όχι μόνο λειτουργεί κάτω από το ρητό «ο πλούσιος πλουσιότερος…» αλλά φοβάται να πάρει τις αποφάσεις που χρειάζονται για να αναζωπυρώσει το χαμένο πάθος.